supercreative-web-bg-6.png

PRISER

Hvad koster en film?

 

Prisen afhænger af idéen

Enhver filmproduktion er unik og prisen afhænger af
den konkrete idé og hvordan den udføres.

Med udgangspunkt i dit budget giver jeg derfor altid et konkret tilbud på opgaven.

Når vi er blevet enige om en idé, træffer vi sammen i manuskript- og drejebogsfasen beslutninger, som påvirker tidsforbrug, mandskab, teknik og rettigheder mv. og dermed prisen. De fleste af disse beslutninger er parametre, som der kan skrues op eller ned for.

Da SUPERCREATIVE er et 360 graders bureau,
som udvikler konceptuelle løsninger til alle medier og platforme, kan jeg skabe sammenhæng mellem jeres filmkampagne og den øvrige kommunikations- eller kampagneindsats. Der er mulighed for at genbruge dele af det kreative udtryk (fx optagelser, stills eller grafik) i bannere, print-annoncer, video til sociale medier osv. og det kan være prismæssigt fordelagtigt: En versionering af en film til sociale medier
koster eksempelvis langt mindre end den oprindelige film.

MERE INFO?

Kontakt mig for at høre mere om mulighederne:
sca@supercreative.dk / +45 2213 9202

 
 

Priseksempler:

Hvad koster en corporate film?

Corporate video, virksomhedsfilm, imagefilm, strategifilm, explainerfilm, tutorials, produktpræsentationer, informationsfilm, lederpræsentationer, patientfilm og videoindhold til sociale medier - corporate film findes i mange forskellige varianter og undergenrer og med forskellige betegnelser. Fælles for dem er, at der er tale om målrettet kommunikation fra en virksomhed eller organisation, som IKKE har reklamefilmskarakter.

Målgrupperne er lige så ofte interne som de er eksterne: Det kan være alt fra specifikke medarbejdergrupper, investorer og andre interessenter til fremtidige kandidater, BtB-kunder eller patientgrupper og deres pårørende.

Priserne varierer både med genren, varigheden af filmen og ambitionsniveauet. For at give dig en forhåndsidé om, hvor din film kan lande prismæssigt,
har jeg grupperet mulighederne i tre kategorier.

De giver et indtryk af prisniveauerne, hvad en løsning i hver enkelt kategori typisk indeholder, samt hvad der kan vælges til og fra. Man kan sagtens tage elementer fra en kategori og indføre i en anden. Kategorierne er tænkt som et udgangspunkt for den dialog, vi tager om dine behov og ønsker - jeg afgiver altid et konkret tilbud på din film.

 

BASIS

Pris fra 25.000 kr

Beskrivelse: Denne kategori dækker de enkleste filmløsninger: Der skabes få, enkle optagelser eller simple grafiske løsniger, der indgår færre elementer og filmene produceres med minimalt tidsforbrug. Da der arbejdes med standardløsninger, er idéudviklingen begrænset og kunden leverer oplæg til manuskript og evt. interviewguide (spørgsmål), som vi bearbejder. Den tekniske kvalitet er på broadcast niveau, dvs. de lever op til tv-stationernes tekniske krav. Film i denne kategori vil typisk være båret af en voice over eller interviews. Se et eksempel her.

Typisk indhold:

  • Simpel idé/standardløsning

  • En halv dags interviewbaserede optagelser på Sjælland med videojournalist

  • Alternativt baseres filmen på grafik, eksisterende optagelser eller stillfotos, som kunden ejer rettighederne til at anvende eller enkle grafiske elementer udviklet specifikt til filmen.

  • Ingen skuespillere eller statister. Medvirkende kan findes blandt medarbejdere og lignende.

  • Katalogmusik

  • 2D grafik

  • Kort speakmanus forfattet af kunden med sparring fra SUPERCREATIVE

  • Interviewguide udarbejdet af kunden og viderebearbejdet af SUPERCREATIVE

  • Vores professionelle in-house speaker (kun dansk).

  • Teknisk standard setup med post-produktions crew (klipper/grafiker/lyddesigner)

  • Standard colorgrading (farve og lyskorrektion)

  • Højst en korrekturrunde

  • Leverance: En final film fil afleveret i højeste ønskede opløsning samt reference fil i lav opløsning

  • Varighed: 10-40 sekunder

UDVIDET

Pris fra 65.000 kr

Beskrivelse: Denne kategori dækker forholdsvist enkle film baseret på en kort idéudvikling til den konkrete film. Filmene kan enten klippes ud fra enkle optagelser i et teknisk højkvalitets set-up med statister fx medarbejdere eller ukendte skuespillere som medvirkende - eller de kan baseres på stock footage eller skabes som rent grafiske løsninger. En tredje mulighed er interviewbårne film med dokumentariske stiltræk. Se et eksempel her.

Typisk indhold:

  • Konkret idéudvikling specifikt til filmen.

  • Simpelt manuskript forfattet af SUPERCREATIVE evt baseret på kundens input

  • Enkle, korte optagelser maksimalt en dag på Sjælland.

  • Statister eller ukendt skuespiller

  • Instrueret af tv-instruktør

  • Katalogmusik

  • 2D eller 3D grafik

  • Brug af eller konvertering af eksisterende grafiske/branding elementer/indkøbte stills eller stockfootage

  • Professionel speaker valgt fra kartotek (alle sprog)

  • Teknisk højkvalitets set-up med minimalt crew

  • Standardoptik

  • Standard colorgrading (farve og lyskorrektion)

  • Højst to korrekturrunder

  • Leverance: En final film fil afleveret afleveret i højeste ønskede opløsning samt reference fil i lav opløsning. Versioneringer mulige alt efter projektets karakter.

  • Varighed: 10-120 sekunder

FULD

Pris fra 120.000 kr

Beskrivelse: Denne kategori dækker de flotteste og mest ambitiøse film med størst production value. De er kendetegnet ved at bestå af eksklusive (location, lyssætning, kameratype osv.) filmiske optagelser med etablerede skuespillere og/eller avancerede grafiske løsninger fx 3D. Mere dokumentariske, interviewbårne film optaget i flere lande hører også hjemme i denne kategori. Generelt gælder det, at jo mere krævende optagelser, der indgår, jo dyrere bliver filmen. Se et eksempel her.

Typisk indhold:

  • Et koncept som kan udfoldes på flere medieplatforme og i flere film.

  • Et komplekst manuskript med adskillige gennemskrivninger og korrekturgange

  • Optagelser over flere dage i Danmark eller eventuelt udlandet.

  • Alternativt kan filmen være animeret.

  • Kendt(e) Skuespiller(e),

  • Instrueret af Filminstruktør.

  • Komponeret musik

  • 3D grafik

  • Udvikling af grafiske/branding elementer specifikt til opgaven

  • Kendt speaker

  • Teknisk krævende setup (kran, drone, helikopter, mange statister, mange locations) med fuldt filmcrew og high-end post-productions crew

  • Filmoptik

  • Avanceret colourgrading (farve og lys korrektion)

  • Korrekturrunder efter aftale

  • Leverance: Efter aftale

  • Varighed 20 sekunder - 10 minutter

 

 

 

Hvad koster en reklamefilm?

For at give dig en idé om, hvor din film kan lande prismæssigt, har jeg grupperet mulighederne i tre kategorier. De giver et indtryk af prisniveauerne, hvad en løsning i hver enkelt kategori typisk indeholder, samt hvad der kan vælges til og fra.
Der kan kombineres på tværs af de tre kategorier og de er derfor tænkt som et udgangspunkt for den dialog, vi tager om dine ønsker. Reklamefilm er typisk den dyreste film-genre, både pga den ofte fiktionsprægede form og pga. de honorarer som medvirkende modtager for at optræde kommercielt.

 

BASIS

Pris fra 35.000 kr

Beskrivelse: Denne kategori dækker de enkleste filmløsninger: Der indgår færre elementer og filmene produceres med minimalt tidsforbrug. Den tekniske kvalitet er – som i alle vore film – på broadcast niveau, dvs. de lever op til tv-stationernes tekniske krav. Der skabes ikke nye optagelser i denne kategori, alle film er baseret på grafiske løsninger eller eksisterende optagelser og vil typisk være båret af speaken. Se et eksempel her.

Typisk indhold:

  • Simpel idé/standardløsning

  • Ingen optagelser: Filmen baseres på grafik og/eller stillfotos.

  • Ingen medvirkende

  • Katalogmusik

  • 2D grafik

  • Baseret på kundens egne visuelle elementer: Stills, eksisterende video og grafik. Eller på enkle grafiske elementer udviklet specifikt til opgaven.

  • Vores professionelle in-house speaker

  • Teknisk standard setup med post-produktions crew (klipper/grafiker/lyddesigner)

  • Standard colorgrading

  • Højst en korrekturrunde

  • Reklamepakke: Final film fil afleveret til tv-station samt fil i lav opløsning til intern brug hos kunden

Varighed – 10-20 sekunder

UDVIDET

Pris fra 80.000 kr

Beskrivelse: Denne kategori dækker forholdsvist enkle reklamefilm baseret på en kort idéudvikling til den konkrete film. Filmene kan enten klippes ud fra enkle, korte optagelser i et teknisk højkvalitets set-up med statister eller ukendte skuespillere som medvirkende - eller de kan også skabes som rent grafiske løsninger. Se et eksempel her.




Typisk indhold:

  • Konkret idéudvikling specifikt til filmen.

  • Enkle, korte optagelser maksimalt en dag på Sjælland.

  • Statister eller ukendt skuespiller, tv-instruktør

  • Katalogmusik

  • 2D eller 3D grafik

  • Brug af eller konvertering af eksisterende grafiske/branding elementer/indkøbte stills eller footage

  • Professionel speaker valgt fra kartotek

  • Teknisk højkvalitets set-up med minimalt crew

  • Standardoptik

  • Standard colorgrading (farve og lyskorrektion)

  • Højst to korrekturrunder

  • Reklamepakke: Final film fil afleveret til tv-station samt fil i lav opløsning til intern brug hos kunden

Varighed – 20-40 sekunder

FULD

Pris fra 300.000 kr

Beskrivelse: Denne kategori dækker de dyreste reklamefilm med størst production value. De er kendetegnet ved at bestå af eksklusive (location, lyssætning, kameratype osv.) filmiske optagelser med etablerede skuespillere og/eller avancerede grafiske løsninger fx 3D. Generelt gælder det, at jo mere krævende optagelser, der indgår, jo dyrere bliver filmen. Se et eksempel her.



Typisk indhold:

  • 360 graders koncept, som kan udfoldes i yderligere kampagnelementer fx social media content, bannere, radiospot, sponsorskilte etc.

  • Optagelser over flere dage i Danmark eller eventuelt udlandet. Alternativt kan filmen være animeret.

  • Kendt(e) Skuespiller(e), Filminstruktør.

  • Komponeret musik

  • 3D grafik

  • Udvikling af grafiske/branding elementer specifikt til opgaven

  • Kendt speaker

  • Teknisk krævende setup (kran, drone, helikopter, mange statister, mange locations) med fuldt filmcrew og high-end post-productions crew

  • Filmoptik

  • Avanceret colourgrading (farve og lys korrektion)

  • Korrekturrunder efter aftale

  • Reklamepakke: Final film fil afleveret til tv-station samt fil i lav opløsning til intern brug hos kunden

Varighed 20-120 sekunder

 

 

MERE INFO?

Kontakt mig for at høre mere om mulighederne:
sca@supercreative.dk / +45 2213 9202