supercreative-web-bg-6.png

Priser

 
 

Hvad koster en reklamefilm?

Enhver filmproduktion er unik og vi afgiver derfor altid et konkret tilbud på hver enkelt opgave. Når vi er blevet enige med jer om en idé træffer vi sammen i manuskript- og drejebogsfasen beslutninger, som påvirker tidsforbrug, mandskab, teknik og rettigheder mv. og dermed prisen. De fleste af disse beslutninger er parametre, som der kan skrues op eller ned for.

Da vi er et 360 graders bureau, som udvikler og producerer løsninger til alle medier og platforme, kan vi udvikle koncepter, der skaber sammenhæng mellem jeres filmkampagne og jeres øvrige kampagneindsats:  Det giver ofte mulighed for at genbruge dele af det kreative udtryk (fx optagelser, stills eller grafik) i kampagneelementer som bannere, print-annoncer, video til sociale medier etc. og det kan være prismæssigt fordelagtigt: En versionering af en film til sociale medier koster eksempelvis langt mindre end den oprindelige film.

 
 

Priseksempler:

Reklamefilm til landsdækkende tv

For at give jer en idé om, hvor jeres film kan lande prismæssigt, har vi grupperet reklamefilmsmulighederne i tre kategorier; basis, udvidet og fuld. Her kan I få et indtryk af prisniveauerne samt hvad løsninger i hver enkelt kategori typisk indeholder og dermed også hvad der kan vælges til og fra. Kategorierne er tænkt som et udgangspunkt for den dialog vi tager om den løsning I ønsker. Har I behov for flere film kan prisen per film blive lavere, da der kan være mulighed for at genbruge eksempelvis optagelser, grafik eller speak.

 
 

BASIS

Pris fra 35.000 kr

Beskrivelse: Denne kategori dækker de enkleste filmløsninger: Der indgår færre elementer og filmene produceres med minimalt tidsforbrug. Den tekniske kvalitet er – som i alle vore film – på broadcast niveau, dvs. de lever op til tv-stationernes tekniske krav. Der skabes ikke nye optagelser i denne kategori, alle film er baseret på grafiske løsninger eller eksisterende optagelser og vil typisk være båret af speaken. Se et eksempel her.

Typisk indhold:

  • Simpel idé/standardløsning
  • Ingen optagelser: Filmen baseres på grafik og/eller stillfotos.
  • Ingen medvirkende
  • Katalogmusik
  • 2D grafik
  • Baseret på kundens egne visuelle elementer: Stills, eksisterende video og grafik. Eller på enkle grafiske elementer udviklet specifikt til opgaven.  
  • Vores professionelle in-house speaker
  • Teknisk standard setup med post-produktions crew (klipper/grafiker/lyddesigner)
  • Standard colorgrading
  • Højst en korrekturrunde
  • Reklamepakke: Final film fil afleveret til tv-station samt fil i lav opløsning til intern brug hos kunden

Varighed – 10-20 sekunder

UDVIDET

Pris fra 140.000 kr

Beskrivelse: Denne kategori dækker forholdsvist enkle reklamefilm baseret på en kort idéudvikling til den konkrete film. Filmene kan enten klippes ud fra enkle, korte optagelser i et teknisk højkvalitets set-up med statister eller ukendte skuespillere som medvirkende - eller de kan også skabes som rent grafiske løsninger. Se et eksempel her.




Typisk indhold:

  • Konkret idéudvikling specifikt til filmen.
  • Enkle, korte optagelser maksimalt en dag på Sjælland.
  • Statister eller ukendt skuespiller, tv-instruktør
  • Katalogmusik
  • 2D eller 3D grafik
  • Brug af eller konvertering af eksisterende grafiske/branding elementer/indkøbte stills eller footage
  • Professionel speaker valgt fra kartotek
  • Teknisk højkvalitets set-up med minimalt crew
  • Standardoptik
  • Standard colorgrading (farve og lyskorrektion)
  • Højst to korrekturrunder
  • Reklamepakke: Final film fil afleveret til tv-station samt fil i lav opløsning til intern brug hos kunden

Varighed – 20-40 sekunder

FULD

Pris fra 300.000 kr

Beskrivelse: Denne kategori dækker de dyreste reklamefilm med størst production value. De er kendetegnet ved at bestå af eksklusive (location, lyssætning, kameratype osv.) filmiske optagelser med etablerede skuespillere og/eller avancerede grafiske løsninger fx 3D. Generelt gælder det, at jo mere krævende optagelser, der indgår, jo dyrere bliver filmen. Se et eksempel her.



Typisk indhold:

  • 360 graders koncept, som kan udfoldes i yderligere kampagnelementer fx social media content, bannere, radiospot, sponsorskilte etc.
  • Optagelser over flere dage i Danmark eller eventuelt udlandet. Alternativt kan filmen være animeret.
  • Kendt(e) Skuespiller(e), Filminstruktør.
  • Komponeret musik
  • 3D grafik
  • Udvikling af grafiske/branding elementer specifikt til opgaven
  • Kendt speaker
  • Teknisk krævende setup (kran, drone, helikopter, mange statister, mange locations) med fuldt filmcrew og high-end post-productions crew
  • Filmoptik
  • Avanceret colourgrading (farve og lys korrektion)
  • Korrekturrunder efter aftale
  • Reklamepakke: Final film fil afleveret til tv-station samt fil i lav opløsning til intern brug hos kunden

Varighed 20-120 sekunder

 

 

 

MERE INFO?

Kontakt os for mere information om mulighederne:
sca@supercreative.dk / +45 2213 9202