CORPORATE FILM

 Konceptudvikling - Produktion - Instruktion

Originale løsninger og autentiske historier

 

SUPERCREATIVE
er specialiseret i corporate film:

Jeg udvikler og producerer corporate kommunikation i form af film og videokoncepter til erhvervsvirksomheder, organisationer og offentlige institutioner.
Min største kunde er Novo Nordisk.

Tidligere sad jeg selv på kundesiden som kampagneleder og sous-chef i en marketingafdeling og havde samtidig ansvar for dele af det strategiske arbejde.
Endnu tidligere har jeg som udførende kreativ udviklet, instrueret, produceret og klippet hundredevis af tv-trailere, promos, showreels og lignende.

Jeg er ekspert i idéudvikling, underviser i kreative metoder og har været nomineret til og vundet et hav af priser både som strateg og kreativ.

Hvad får du ud af det?

Det betyder at jeg har stor ekspertise i de filmtyper, som store internationale virksomheder efterspørger og er opmærksom på corporates films særlige hensyn.

Jeg kender udfordringerne både som projektleder, som strateg, som marketing- eller kommunikationsansvarlig og som den kreative, der skal løse opgaven og kan derfor rådgive jer, så I opnår det mest optimale resultat samtidig med at jeg sikrer, at den kreative proces fører til originale og konceptuelle løsninger. Forhåbentlig betyder det også,
at jeg i højere grad forstår, hvad I har behov for.

Mit kreative niveau er skyhøjt - jeg fokuserer på originale idéer og stærke koncepter
– ofte udviklet i samarbejde med mine kunder.

Og så har du mulighed for at vælge mit koncept for virksomhedsfilm, der lægger vægt på at tale til modtagernes følelser. Jeg kalder det film, du kan mærke.

Film du kan mærke

Styrken ved film fremfor de fleste andre medier er evnen til at vække følelser. Vil du overbevise med logik, kan du lige så godt lave en powerpoint præsentation eller sende en mail. Du skal vælge film hvis du (også) vil tale til følelserne.

I mit team har vi udviklet en tilgang, hvor vi med dokumentariske greb bruger virkeligheden og “rigtige mennesker” til at fortælle autentiske historier samtidig med at vi bruger æstetiske greb, man typisk kender fra spillefilm.

Rigtige beretninger fra dem, som har oplevet dem eller har særlig viden om et emne, virker utroligt stærkt og giver nogle meget overbevisende og autentiske corporate fortællinger.

Film i broadcast-kvalitet

Jeg trækker på et stort netværk af professionelle fra primært tv-branchen, som leverer ultrahøj kvalitet med stor effektivitet. Det er folk, som har tusindvis af timers produktion under bæltet og som er vant til at levere meget på kort tid og med begrænsede ressourcer.
Sammen kan vi derfor levere ultraflotte og vedkommende film
med et moderat ressourceforbrug
.

Kontakt mig, hvis du gerne vil vide mere:

 
IMG_7391 kopi.jpg
 

Hvad er en corporate film?

Corporate film dækker som genre over et væld af forskellige filmtyper indenfor virksomhedskommunikation. Afsenderen kan være alt fra bestyrelsen over direktion
til specifikke afdelinger i en virksomhed.

Fælles for disse film er, at de er målrettede og i en eller anden form overbevisende eller informerende af natur. Det, der mest afgørende adskiller corporate film fra reklamefilm er målgruppen: Hvor klassiske reklamefilm retter sig mod forbrugerne, så retter langt de fleste corporate film sig mod professionelle modtagere – BtC-kunder, medarbejdere, aktionærer, pressen, myndigheder, samarbejdspartnere og andre interessenter.
Det åbner mulighed for en lang række filmtyper og undergenrer.

Her er en række eksempler på corporate filmtyper:

 
  • Præsentationsfilm til besøgende på virksomheden

  • Præsentationsfilm om offentlige institutioner

  • Strategipræsentationer

  • Lanceringsfilm

  • BtB marketingfilm

  • Explainerfilm

  • Brand Activation film

  • Video content til websites

  • Case film

  • Salgsfilm

  • Informationsfilm

  • Tutorials

  • Produktpræsentationer

  • Patientfilm

  • Filmcontent til møder og konferencer – herunder åbningsfilm

  • Kick-off film

  • Træningsvideoer

  • SoMe content

  • Testimonial film

  • Branded content

  • Interne kommunikationsfilm til intranet o.lign.

  • Brandingfilm

 
IMG_4925.jpg

 

Hvordan bestiller du en corporate film?

For mig er kemi og gensidig tillid helt centralt.
Alle filmprojekter starter derfor med et møde, hvor I kan se mig an
og beslutte, om jeg er den rigtige til at løse jeres opgave.

Inden vi går i gang, er det afgørende, at I har defineret præcis hvad I vil opnå, for at jeres filmprojekt bliver vellykket. Hvad skal filmen kunne, hvilken kommunikationsopgave skal den løse? Det er forudsætningen for at jeg kan udvikle idéer, der rent faktisk løser jeres opgave – og for at I kan vurdere, om de idéer jeg præsenterer jer for, er brugbare til jeres formål.

 Det lyder enklere at gøre, end det nogle gange er. Her kan jeg hjælpe med strategisk sparring, jeg har som kampagneleder og souschef i TV 2’s marketingafdeling rådgivet samarbejdspartnere i en lang række strategiske beslutningsprocesser.
Læs mere om afklaring af kommunikationsopgavers afsæt her.

Mange bruger i forvejen briefs til at sætte rammerne for kommunikationsopgaver.
Hvis du ikke allerede har en brief, kan vi udarbejde den sammen – eller du kan uddelegere opgaven til mig. Læs mere her om hvad en brief er.

Definition af opgaven og udarbejdelse af brief vil typisk foregå i dialog over nogle uger, der giver jer mulighed for at reflektere og sikre input fra og afstemning
med alle interessenter i jeres organisation.

Jeg tilbyder at indlede alle filmopgaver med en opstartsworkshop, hvor deltagere fra jeres virksomhed og mit kreative team sammen udforsker opgavens perspektiver, afklarer jeres behov og intentioner og ridser de ydre rammer op. Workshoppen er stærkt inspireret af afklaringsfasen i Design Sprint, en innovationstilgang, som bl.a. Google anvender. Efterfølgende udarbejdes det konkrete brief ­– enten af jer eller af mig.

Det er også vigtigt, at I har afklaret jeres overordnede budgetramme. Det gør det muligt for mig at skalere min indsats og tilpasse filmidéerne til budgettet.
Brug for eventuelt mine priseksempler som udgangspunkt.

Først når brief og budget er på plads, går jeg i gang med at udvikle idéer til jeres film. Det sikrer, at jeg præsenterer jer for idéer, som løser netop jeres opgave og gør det inden for jeres økonomiske rammer. Det tager typisk en til tre uger, fra jeg er endeligt briefet, til jeg kan præsentere jer for en idé eller et koncept. 

Jeg idéudvikler alt efter budget og opgavens omfang alene eller med et eller flere medlemmer af mit team. Vi arbejder metodisk og bruger velafprøvede kreative teknikker.
Du kan læse mere om metoderne, som jeg også underviser andre i at anvende, her.

Når I har valgt en idé, kan jeg give jer et mere præcist budget-overslag. Hvis I er tilfredse med det, færdiggør jeg idéen, dvs. beskriver den i detaljer og udarbejder en storyline og evt. et manus alt efter filmtypen. I den fase tager vi i fællesskab en række kreative og produktionelle valg, som kan have betydning for filmens udtryk OG dens pris. For eksempel antallet af medvirkende, lokationer, brug af musik mv.

Herefter får I en endelig pris for filmen – først når I har godkendt den,
påbegynder jeg planlægningen af optagelserne.

Det kan tage fra en til mange uger at få en plan på plads. Det afhænger af de medvirkendes tilgængelighed, adgang til lokationen, aktiviteter som skal indgå i filmen osv.

Selve optagelserne afhænger af ambitionsniveauet. De fleste corporate film optages på mellem en og tre dage. Her kan I selv med fordel stå for dele af planlægningen, typisk koordinering af medvirkende fra jeres virksomhed/organisation, planlægning af tidspunkter for optagelser på jeres lokaliteter osv. – men I kan også uddelegere det til mig. 

Efter optagelserne går klipningen af filmen i gang. Længden af klippetiden afhænger af filmens form og længde. Det tager typisk to til fem dage at klippe en corporate film.

Når jeg er tilfreds med filmen, bliver I inviteret til et gennemsyn. Det betyder, at I kan se filmen i en form, som er tæt på det færdige resultat og komme med input.

Derefter ændrer og opdaterer jeg filmen – herefter beder jeg jer godkende den.

Først derefter færdiggør jeg filmen, typisk venter man med at lave endeligt lydmix og lignende til der er enighed om indholdet, da det kan være en tidskrævende proces.

Naturligvis ligger der også en endelig godkendelse når filmen er HELT færdig.

Til sidst får I filmen leveret i form af en fil i det eller de formater, I har bestilt.